A költöztetés gyakran nagyobb anyagi teher, mint amire az ember először számít. Sokan esnek abba a hibába, hogy csak a nagyobb tételekkel számolnak, pedig sok apróság dobhatja meg a végösszeget. A jó hír, hogy ha tudatosan készül, ezeket a plusz kiadásokat teljes mértékben elkerülheti!
Csomagolóanyag költség: sok kicsi sokra megy
A csomagolóanyag az egyik legnagyobb rejtett költség. A dobozok, a buborékfólia és ragasztószalag mind-mind pénzbe kerül, és bár önmagában egyik sem sok, összeadva meglátszik a végösszegen. Egy átlagos lakás kipakolásához könnyen elfogy húsz-harminc doboz, több tekercs fólia.
Hogyan kerülheti el ezt? A kartondobozok, amiket online vásárlásokból megőrzött, most végre hasznossá válnak! Szupermarketekben, könyvesboltokban, gyógyszertárakban rengeteg használható doboz landol a kukában nap mint nap, itt is érdemes megkérdezni. A buborékfólián is lehet spórolni: a régi újságpapír, törölköző óvhatja a törékeny holmit.
Ha nem szeretne minden csomagolóanyagot megvásárolni, viszont a házi praktikákkal sem szívesen vesződne, arany középútnak ott a doboz bérlés lehetősége.
A sofőr nem rakodó!
Sokan azt gondolják, hogy ha bérelnek egy teherautót sofőrrel, akkor az illető majd segít a pakolásban is. Ez azonban nem így van! Ha csak sofőrre van szükség, akkor ő kizárólag az autóhoz tartozó pakolást végzi el. Nem mozgat bútorokat az ingatlanból vagy az ingatlanba, nem visz fel dobozokat a harmadik emeletre, és nem szerel össze semmit.
Fontos tehát, hogy már az ajánlatkérésnél pontosan mondja meg, mire van szüksége. Ha szeretné, hogy a csapat pakoljon is, akkor ezt külön kell kérni, és ennek megfelelően kalkulálni. Ha viszont van elég segítsége a helyszínen, elegendő lehet csak a szállításra költeni.
Nehéz tárgyak, egyedi árak
Sokan elfelejtik, hogy a nehéz tárgyak szállítása nem fér bele az általános óradíjba. A pianínók, páncélszekrények, nehéz gépek szállítására külön árat határoznak meg a költöztető cégek. Ennek egyszerű az oka: ezek a tárgyak speciális felszerelést, több embert, és sokkal nagyobb odafigyelést igényelnek.
Ha tehát van ilyesmije, ezt már az árajánlat kérésnél jelezze! Ha a költözés napján derül ki, hogy egy zongorát is el kell szállítani, az nemcsak plusz költség lesz, hanem esetleg nincs is megfelelő eszköz hozzá a helyszínen. Ha nincs ilyen meglepetés, nincs többletdíj és fölösleges bosszankodás sem.
Az időszámítás csapdája
A díjszámítás óradíjas alapon működik, de van egy fontos részlet, amit sokan nem vesznek figyelembe. Az alapárba tartozó első néhány, általában 3 munkaóra után a díjszámítás félóránként történik.
A megoldás egyszerű: reális időbecslés. Mielőtt ajánlatot kérne, érdemes végiggondolni, mennyi holmija van valójában. A szekrények, fiókok, polcok tartalmával is számoljon, ne csak a bútorokkal! Egy alapos selejtezés sem árthat a költözés előtt, hiszen minél kevesebb holmit kell szállítani, annál kevesebb idő kell a pakoláshoz és elég lehet akár egy kisebb jármű is.
Ha előre becsomagol mindent, jelöli a dobozokat és az új helyen is előkészíti a terepet, órákat nyerhet és ez a végösszegben is látványos lesz.
A vidéki költöztetés dupla díjazása
A vidéki költöztetés egészen más díjszabás alapján történik, mint az az eset, amikor csak Budapesten belül, egyik kerületből a másikba kell szállítani. Itt nem csak a helyszínen töltött időről van szó, hanem a teljes útvonalról. A kilométerdíj és az óradíj is a teljes útra vonatkozik, tehát oda-vissza, ráadásul ehhez még hozzáadódik az autópályadíj is.
Ha tehát a költöztetés Budapesten túlra szól, pontosan adja meg a címeket és számolja ki Ön is, mekkora a távolság, így reális költséggel tud számolni.
Gondolkodjon előre, ne fizessen feleslegesen!
A profi költöztetésnek megvan a maga ára, de attól még nem kell, hogy meglepetésekkel teli legyen. Ha előre felkészül, és nem bízza a véletlenre az apró részleteket, azzal jelentősen csökkentheti a kiadást. Ha pedig olyan céggel szeretne költözni, ahol minden költség átlátható, kérje ajánlatunkat!




